Thursday, October 26, 2006

Blandat

- Konferensen forra veckan i Atlanta var OK, men inte sa mycket mer. Forskningsmassigt en del intressant aven om manga ar snala med informationen pa posters och under foredrag. Jo, jag vet att de flesta ar oroade for att nagon annan ska sno deras ide och publicera fore dem (och det hander ofta inom riktigt trendiga forskningsomraden) men det ar trist och trakigt att titta pa saker som redan publicerats. Artkeln kan jag ju lasa hemma i soffan liksom... Socialt var det lite av en downer eftersom tva av de brittiska kompisarna som jag umgicks med forra aret inte kunde komma och den tredje visseligen var dar men inte riktigt mentalt narvarande... Det hjalper forstas inte att det aven ligger foredrag/hot topic/yadada-call-it-what-you-want aven pa kvallen- den har gamla tanten ar inte direkt festsugen efter att ha lyssnat pa en "hot topics session" till 22.30 nar dagen efter borjar 08.00.... Traffade dock en gammal van en av kvallarna och efter ett par skotska whiskeys sa var konversationen nastan lika trevlig som den var for 10 ar sedan da han var min basta telefonkompis och vi latt pratade bort ett par kvallar i veckan. Men bara nastan lika trevlig.
At forresten en forskracklig indisk buffe en av kvallarna. Restaurangen luktade inte curry, nagot som borde ha varnat mig. Mycket riktigt, curryn var helt smaklos. Det ar ju faktiskt nastan en bedrift!

- Middag i kvall med en kille som ev. ska bli kollega med R. Undrar om vi kan sitta utomhus?

- Langtar egentligen hem till mitt kok och efter att laga mat. Vi kopte nya koksknivar i mandags kvall men tisdagens kottgryta (rester fran i sondags) och gardagen pesto kravde minimala knivinsatster och det enda jag gjort hittils ar att skiva citron med dem... Det gick finemang men lite lokhackning vore skoj. Dock inte sa skoj att jag kanner for att laga mat at nagon jag inte kanner en torsdag kvall efter jobbet :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home