Thursday, September 22, 2005

Rita

Mina föräldrars besök är något otajmat eftersom orkanen Rita är på inspår. En erfarenhet som jag är säker på att de hellre skulle vara utan- jag med för den delen. Centrala Houston ska inte evakueras så vi har bunkrat vatten och annat, vi har flyttat på bilen, vi har mat som inte behöver kyl och vi ska tejpa fönstrena och flytta allt som står nära fönstrena. Frågan är om tejpen gör någon nytta, men det känns bra att göra något. Vi följer nyheterna och hoppas att stormen skiftar österut en aning (den värsta vindstyrkan är öster om stormen). I morse trodde de att stormens öga skulle gå rakt genom Houston, nu verkar den skiftat en aning. Senaste budet är att det ska dra igång i morgon em. Håll tummarna.
Henrik- jag tror inte det blir någon Coldplay på lördag :-) Utomhus samma dag som en orkan passerat?

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Håller så det värker! Kram.

22 September, 2005 15:47  
Anonymous Anonymous said...

Hoppas Rita åker vid sidan om

22 September, 2005 22:18  
Blogger Cecilia said...

Det ser battre ut for oss i Houston just for tillfallet. Inte sa kul i Louisiana forstas. Vi hoppas pa blast och en massa regn, men inga sprackta fonsterrutor.

23 September, 2005 13:44  
Anonymous Anonymous said...

Jag håller ständig koll. Det nya gynnsammare läget låter bra (rent egoistiskt eftersom jag bryr mig mer om ert väl och ve än okända i grannstaten) men jag fortsätter att skicka massor av ha-det-så-gott-det-går-tankar. Du har åtminstone många bra böcker att läsa medan ni väntar, om det går att "höra" sina egna tankar eller det man läser över blåsten?

24 September, 2005 03:19  
Anonymous Anonymous said...

Skönt att det verkar bli mildare än väntat. Jag håller tummarna för er och era fönster!
Coldplay kan vänta, den som väntar på något gott...

24 September, 2005 05:13  

Post a Comment

<< Home